ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ  ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ:

“The Tipping Point”

Το σχολείο μας συμμετείχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο συγκεκριμένο εθνικό Πρόγραμμα, το οποίο εντασσόταν στην ευρύτερη θεματική με τίτλο «Από τις μητροπόλεις του κόσμου στις σχολικές τάξεις της Ελλάδας». Πρώτος στόχος ήταν η ενεργός συμμετοχή, η ανάπτυξη προβληματισμού και η παροχή ενημέρωσης στα παιδιά του Α1 Τμήματος (18 στον αριθμό) σε θέματα που αφορούσαν τις μελλοντικές τους επιλογές, τόσο στο πεδίο της εκπαίδευσης όσο και στο πεδίο των επαγγελμάτων. Δεύτερος στόχος ήταν η επαγγελματική ανάπτυξη του συνόλου των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, η αναβάθμιση των επαγγελματικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους, η αναθεώρηση και
βελτιστοποίηση των παιδαγωγικών και διδακτικών τους πρακτικών. Τέλος, η ενίσχυση της εξωστρέφειας του σχολείου μας μέσω του ανοίγματος ή / και της διεύρυνσης διαύλων επικοινωνίας μεταξύ αυτού και της τοπικής κοινότητας.

ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ

Την Ομάδα Δράσης συγκρότησαν οι εκπαιδευτικοί: Δουμουλιάκας Παναγιώτης {κοινωνιολόγος, Συντονιστής της Δράσης), Αλεξανδρή Κέλλυ (πληροφορικός) και Δούβαλη Ελένη (φιλόλογος).

                                       ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ / ΜΕΝΤΟΡΕΣ

1 η συνεδρία :«Τέχνη και Επιστήμη» (Μέντορας: κος Μιχαλούλης Ιωάννης / ArtandSience).
2 η συνεδρία :«Εικαστικές Τέχνες» (Μέντορας: κα Σουλιώτου Αναστασία – Ζωή / Εικαστικός,
Θεατρολόγος).
3 η συνεδρία :«Οικονομικά και Καινοτομία» (Μέντορας: κος Χαλάτσης Κωνσταντίνος / Οικονομικά,
Επενδύσεις).

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 Η κατανόηση από τους/τις μαθητές/τριες του γεγονότος ότι η επιλογή σπουδών και
επαγγέλματος δεν είναι μια στιγμιαία και εφάπαξ διαδικασία, αλλά μια δια βίου διαδικασία
που σχετίζεται με τις ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας. Η
ανάδειξη, μέσω των εργασιών των παιδιών, του κριτηρίου του ύψους των αποδοχών ως του
βασικότερου κριτηρίου για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος. Η αίσθηση ικανοποίησης
των μαθητών/τριών από ό,τι αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα και τη
στενή και αποτελεσματική σχέση με την Ομάδα Δράσης και τους Μέντορες. Στο τέλος της
υλοποίησης Προγράμματος, τα παιδιά παρουσίασαν στους συμμαθητές τους και στους
εκπαιδευτικούς τις εργασίες τις οποίες εκπόνησαν με τη μορφή ppt.

Tέλος, η Ομάδα Δράσης παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου με φόρμα ppt, την
εξέλιξη υλοποίησης του Προγράμματος με έμφαση στα υποκείμενα, τα εργαλεία που
αξιοποιήθηκαν και τα κυριότερα αποτελέσματα στα οποία κατέληξε. Ακολούθησε διάλογος
με ανταλλαγή απόψεων, επισημάνσεις, ενστάσεις αλλά και εποικοδομητικές προτάσεις. Οι
εκπαιδευτικοί διεύρυναν τους γνωστικούς τους ορίζοντες σε ζητήματα αγωγής
σταδιοδρομίας, υιοθέτησαν αναθεωρημένες διδακτικές πρακτικές και βελτίωσαν τις
δεξιότητές τους – ώστε δρώντας διαμεσολαβητικά – να ενημερώσουν μαθητές/τριες για
σπουδές και επαγγέλματα που εστιάζουν το ενδιαφέρον τους. Κλείνοντας, επιτεύχθηκε
επαγγελματική ανάπτυξη του συνόλου του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας
και ενισχύθηκε η εξωστρέφειά της μέσω της διάχυσης της Δράσης στη σχολική κοινότητα
όπως και στην τοπική κοινωνία.

Please publish modules in offcanvas position.